Известие

Collapse
No announcement yet.

Глупост ли е ако не сменя ремъка???

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Глупост ли е ако не сменя ремъка???

    Глупост ли е ако не сменя ремъка и ролките, а сменя само маслата и филтрите??? Колата е нов внос, на 110 000км, в Италианската сервизна книжка и на капака на ремъке пише, че е сменен на 82 000км. Като ми мериха компресиата, майстора ми каза, че свещите ми са като нови и на не повече от 15/20 000км. Имам 2 санта феродо на дисковете, та по всички тесзи фактори съдя, че наистина са сменяни всички консумативи преди 30 000км. Та мисълта ми е, дали да не сменя само маслото и всичките и филтри, а ремаците и ролките не оставя за лятото, и така да я карам 2/3 000км. Знам че си е риск голям, но пък един ремък не държи ли 50/60 000км???


    П.С аз съм келеш на 21, никой не ми е давал пари за 1-вата АЛФА, нито за тази, работя 7-ни в седмицата зада изкарвам някой лев в повече, за да си карам колата, живея с нашите и т.н.
    ДА ЗНАМ, може би ще кажете "Като нямаш пари, каде отиваш". Но това е БЪЛГАРИЯ. Мерака да имам такава кола ми мина, зашото вече я имам, но ако мога да спестя някой кинт, бих го направил. Затова кажете вашето мнение, по този въпрос.
    Alfa Romeo 1.4 16V TS '97 (липсва ми)
    Alfa Romeo 156 / 1.8 16V TS '99

  • #2
    Честито Колега със здраве да си я караш.Според мен,точно че нямаш мн. пари,а пък дори и да имаше де, е препоръчително да си смениш ремъка.По-добре 200(може и по-малко) лв. сега и 60000 км. мирна глава , отколкото да си на тръни да не се скъса ремъка, или недай си боже да се скъса, тогава бате мътна и кървава в буквалния смисъл.
    Ремъка държи по 50-60 000 км. но аз ако съм на твое място няма да имам 100 % доверие . Може да е стоял, да е захабен и пр.Но от др. страна може да отидеш при добър майстор, да се консултираш с него и евентуално ако е за затягане да го пипне и да караш известно време така.
    За пестенето е така, но зависи от гледната точка.По добре спести сега и си я карай безаварийно дълги км напред.....мое мнение.
    настояща - BMW 3er
    ex. Alfa Romeo 156 - 2006-2007
    ex. Alfa Romeo 164 - 2000 - 2005

    Comment


    • #3
      глупост е.
      слагам 2 лева че колата е на 110к по 2 мин.

      2. сефте чувам да се мери компресия на алфа 156 и не мисля да е критерии за нещо. прави се диагностика.

      3. свещите били на 15-20к км - освен ако не са денсо или нжк иридиум или още по-хубави, то те отдавна са за смяна.

      4. тва с феродото дори не го разбрах.

      що направо не оставиш всичко за лятото и просто не я караш?

      и аз работя по 7 дни седмично, но предпочитам да дам 2-300 лева отколкото 2-3000 лева.
      Ex: 146ti, 146JTD, 147JTD, Lexus IS220D, Lexus IS200 Auto, Swift Sport, Subaru Legacy IV
      Subaru Outback '09 & Alfa Romeo 156 2.4JTD

      Comment


      • #4
        Абе хора, докога ще вярвате в Дядо Коледа, Снежанка и седемте джуджета и 8 годишните коли на по 110 000 км. Няма такъв филм, вервайте ми.

        Пък и тая простотия, дето на капака се пише с маркер или блажна боя при какъв пробег е сменен ремъка - никой в Италия или в Германия не прави така, никой...Наште джамбази почваха да го правят, но шараните кълват ли, кълват...

        А сервизни книжки толкова лесно се правят, че не е истина просто.
        Volvo XC90 D5 '06
        Alfa Romeo Spider 2.0 '90
        Lancia Ypsilon 1.2 '00



        ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
        ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
        ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от pinko
          Абе хора, докога ще вярвате в Дядо Коледа, Снежанка и седемте джуджета и 8 годишните коли на по 110 000 км. Няма такъв филм, вервайте ми.

          Пък и тая простотия, дето на капака се пише с маркер или блажна боя при какъв пробег е сменен ремъка - никой в Италия или в Германия не прави така, никой...Наште джамбази почваха да го правят, но шараните кълват ли, кълват...

          А сервизни книжки толкова лесно се правят, че не е истина просто.
          Факт, абсолютно съм съгласен с колегата.
          настояща - BMW 3er
          ex. Alfa Romeo 156 - 2006-2007
          ex. Alfa Romeo 164 - 2000 - 2005

          Comment


          • #6
            Глупост е. Сменяй всички консумативи, да не сипеш пепел по пъпешчето после.
            Митьо Бомбата: Ех, какви времена бяха... животински времена

            Comment


            • #7
              Срещу 40лв колата став на колкото поискаш така че сменяи сичко нямя смисъл за 200.300лв да рискуваш а избора си е твои

              Comment


              • #8
                е па кво мойта я взех на 87 хил.км(реални) преди половин година, хаха който невярва да му докажа по някав начин ако има такъв..па ако няма да си ме оставите да си и се радвам че е на по 100 хил
                А колкото до въпроса на колегата така или иначе ще ги дадеш тея пари за ремъка, по добре ги дай сега и да ти е мирна главата фаида от експерименти невиждам
                Alfa Romeo 156 1.8 TS 99'
                ex. Lancia Dedra 1.6 ie 93'

                Comment


                • #9
                  Re: Глупост ли е ако не сменя ремъка???

                  Първоначално публикувано от mjstudio

                  П.С аз съм келеш на 21, никой не ми е давал пари за 1-вата АЛФА, нито за тази, работя 7-ни в седмицата зада изкарвам някой лев в повече, за да си карам колата, живея с нашите и т.н.
                  ДА ЗНАМ, може би ще кажете "Като нямаш пари, каде отиваш". Но това е БЪЛГАРИЯ. Мерака да имам такава кола ми мина, зашото вече я имам, но ако мога да спестя някой кинт, бих го направил. Затова кажете вашето мнение, по този въпрос.
                  Пич кефи ме как мислиш!!! Честита да ти е алфата!
                  Отоговорите за консумативите ги получи
                  145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                  www.ClassicCar-bg.com

                  Comment


                  • #10
                    В моя случай човекът, от който я взех, ме увери, че е сменил ремъка преди 1 година. Повярвах му, защото тогава беше внесъл колата и жена му я беше карала. Не го смених веднага, а след 6 месеца.

                    Отваря я майсторът и се хвана за главата, ремъкът може и да беше сменян, но ролките - не Вика не се знае дали до морето щеше да идеш
                    156 2.4JTD '99 - продадена
                    Nissan Murano '05 - не знам дали някога пак ще се кача на кола

                    Comment


                    • #11
                      Сменяй колега,с това шега не бива.Едно е нещо по предницата да ти скърца и да си я караш така,защото в момента нямаш кинти,друго е да не знаеш кога ти е сменян ремъка и да не правиш нищо по въпроса.
                      А по темата с пробега-по принцип има коли на 9г. с реални 110км.,но шанса да попаднеш на такава,особено Алфа,е някъде 1/10000.Останалите 9999 са с въртяни километражи.
                      А т'ва със сервизните книжки е пълна измама!

                      П.С.Една от колите на баща ми е на 67 000 км.,а я купи чисто нова през 1994г .Само стои и събира прах в гаража.Кара я само в изключителни случаи.Обаче казва,че няма да я продаде на каквато и да е цена.
                      156 1.8 TS

                      Comment


                      • #12
                        Честито и от мен "юноша бледен" !!! Да си я караш с удоволствие дълго време! И не си прави майтап с колата -смени ремъци , РОЛКИ, филтри,масло и карай спокойно 1 год. Преди време за кратко карах каруца /Рено Меган/ . Казаха ми ремъка сменен всичко както е редно, ОК дай парите качвай се и карай. Да ама не - изпитах ужаса от блокирала ролка, скъсване на ремъка,клапани .......Така че послушай колегите от форума и питай ако нещо не ти е ясно. Смени всичко и се радвай на колата !
                        Alfa 156 1,9 JTD - 02,2000г
                        Avensis 2011 -2.0 D-4D

                        Comment


                        • #13
                          Re: Глупост ли е ако не сменя ремъка???

                          Първоначално публикувано от mjstudio
                          Глупост ли е ако не сменя ремъка и ролките, а сменя само маслата и филтрите??? Колата е нов внос, на 110 000км, в Италианската сервизна книжка и на капака на ремъке пише, че е сменен на 82 000км. Като ми мериха компресиата, майстора ми каза, че свещите ми са като нови и на не повече от 15/20 000км. Имам 2 санта феродо на дисковете, та по всички тесзи фактори съдя, че наистина са сменяни всички консумативи преди 30 000км. Та мисълта ми е, дали да не сменя само маслото и всичките и филтри, а ремаците и ролките не оставя за лятото, и така да я карам 2/3 000км. Знам че си е риск голям, но пък един ремък не държи ли 50/60 000км???


                          П.С аз съм келеш на 21, никой не ми е давал пари за 1-вата АЛФА, нито за тази, работя 7-ни в седмицата зада изкарвам някой лев в повече, за да си карам колата, живея с нашите и т.н.
                          ДА ЗНАМ, може би ще кажете "Като нямаш пари, каде отиваш". Но това е БЪЛГАРИЯ. Мерака да имам такава кола ми мина, зашото вече я имам, но ако мога да спестя някой кинт, бих го направил. Затова кажете вашето мнение, по този въпрос.

                          ...я, горе главата пич...можеш да се гордееш със себе си...няма да тръгвам срещу съветите на колегите,щото са прави; ..."страх-лозе пази..."..или една древна индианска приказка: "...елементарната предвидливост е спокойствие..."; моята втората 156-тица я взех скоро на 205к-92г... и имам лепната оригинална италианска етикетка на капака при ремъците,че са сменяни на 185к....поогледах ги/ремъците/ и ослушах ролките..,/колата я свалих от автовоза-както се казва, знам човека който ги носи....а и понеже имам още една 156-2.4 за сравнение, реших и ги оставям за смяна за-по късно....поне 20-30к смятам така да я покаркам.... Ето ти и едно различно решение...конкретно-за конкретен случай...мисля,че понякога премереният риск си е въпрос на лична преценка и лично решение...
                          В книжката за 2.4jtd препоръчват смяна на маслото Selenia на 6к км...За смяна на ремъка още не съм открил препоръчителен пробег... Но от съответните дебели книги и академични зали имам спомени, че ми е преподавано,че ангренажен ремък принципно изкарва 70к км, а ангренажна верига - 60к км...Тогава , по времето на ладите, философски бях донякъде озадачен, щото на практика ладите вървяха "вечни"/в кавички" с ангренажните си вериги, а нови бяха 5-тиците и разни други нов внос модели с ангр.ремък...Та,дефакто от теорията излиза,че ремъчен ангренаж издржа малко повече от верижен...??? Разбира се спесифично погледнато това е условно,щото всяка фирма си препоръчва ресурса км за смяна на съответният ангренажен консуматив....Споделям ти само една лична теза...иначе ...един риск по-малко си е по добре от един риск в повече...аз поне моята ще си я покаркам 20-30к км така както си е, и не щото съм на зор с парите... !!!...поздрави, решението си е твое!!!
                          156-2.4-JTD-99;
                          156-2.4-JTD-SW-01;

                          Comment


                          • #14
                            според мен, решението за смяна трябва да го вземе твоя майстор. колегите са прави, че не трябва да се доверяваш на написаното с маркер, но от друга страна и на 350000км да е колата ангренажния комплект пак може да е сменян, така че "око да види, ръка да пипне"
                            варианти много, може да смениш само ремък, може и всичко да е за смяна, а може и нищо да не сменяш....няма смисъл да гадаем
                            156 2,4 jtd

                            Comment

                            Working...
                            X